Pages

Ads 468x60px

9 Jan 2018

گزیده هایی از مقاله معاون ریاست جمهوری، مایک پنس، در روزنامه واشنگتن پست درباره ایران:


گزیده هایی از مقاله معاون ریاست جمهوری، مایک پنس، در روزنامه واشنگتن پست درباره ایران:
هشت سال و نیم پیش آمریکاییان شاهد خیزش مردم ایران برای بازپس گیری حق ذاتی آزادی شان بودند. در "جنبش سبز" میلیونها مرد و زن شجاع خیابانهای تهران، تبریز، قزوین، کرج، و چنان که به نظر می آمد، همه شهرها و روستاهای میان آنها، را پر کردند. آنها یک انتخابات جعلی را رد کردند و در حالی که روزها سپری می شدند شروع کردند به خواستن اینکه آیت الله های غیر منتخب دهه ها سرکوب را پایان دهند و مشت آهنین خود را از دور ایران و مردم ایران باز کنند.
آن تظاهرکنندگان شجاع چشم امید به رهبر دنیای آزاد داشتند برای حمایت. اما چنان که من مستقیما، به عنوان عضوی از کنگره، دیدم پرزیدنت آمریکا ساکت ماند. تا همین امروز بسیاری از ایرانیان ایالات متحده را به خاطر تنها گذاشتن آنها در زمان نیازشان، سرزنش می کنند.
ایالات متحده به روشنی و وضوح سخن گفته است. متاسفانه بسیاری از شرکای اروپایی ما و همچنین سازمان ملل متحد، تا کنون از سخن گفتن قوی در مورد این بحران رو به رشد در ایران کوتاهی کرده اند. زمان آن است که آنها برخیزند. سرکوب "جنبش سبز" در سال ۲۰۰۹ نشان دهنده بهای سنگین سکوت است. ما در کنار مردم سرافراز ایران می ایستیم، چرا که این کار درستی است، و زیرا رژیم تهران صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند.

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates