Pages

Ads 468x60px

27 Feb 2017

زنان فعال کورد در کرماشان زیر تیغ نهادهای امنیتی رژیم ایران.


زنان فعال کورد در کرماشان زیر تیغ نهادهای امنیتی رژیم ایران.
وضعیت جسمانی فرزانە جلالی فعال حقوق بشر در کرماشان نامساعد گزارش شدە است.
وضعیت جسمی فرزانه جلالی، فعال حقوق بشر31 ساله کورد کرماشان که 6 اسفندماه 13955 شمسی از سوی اداره اطلاعات شهرستان کرماشان بازداشت شده است، نامساعد گزارش می شود.

فرزانه روز یکشنبه 8 اسفندماه 13955 شمسی طی یک تماس تلفنی با خانواده اش از بازداشت خود در بازداشتگاه میدان نفت کرماشان خبر داده است.
وضعیت جسمانی فرزانه به علت اینکه وی سابقه بیماری داشته و نیز از دیسک کمر رنج می برد، در بازداشتگاه اطلاعات نامساعد گزارش شدە است.
برخی از فعالیتهای آشکار فرزانه جلالی در دفتر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
به گزارش وب‌سایت «بیدارزنی»، وابسته به گروهی از فعالان فمینیست ایرانی.
فرزانه جلالی یکی از دانشجویان محروم از تحصیل رشته مردم‌شناسی دانشگاه تهران است که سال ۱۳۸۹۹ و با وجود کسب رتبه ششم در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران، به دلیل فعالیت‌های سیاسی دانشجویی از تحصیل باز ماند. او در دوران دانشجویی برای یک‌سال مدیرمسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران بود.
 جلالی همچنین فعالیت‌های زیادی برای اطلاع‌رسانی درمورد حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه «شین‌آباد» از روستاهای پیرانشهر در سال ۱۳۹۱ انجام داد. در این حادثه ۳۷ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند.
 او پس از اتمام تحصیل در تهران به فعالیت‌هایش در حوزه مسائل زنان در کردستان ادامه داد. یکی از آخرین نوشته‌های او با عنوان «رکاب مردانه بر زندگی زنان مریوانی» که آبان‌ماه سال جاری منتشر شد، به تبعیض‌های مردسالارانه در استان کردستان و شهر مریوان پرداخته و از ممنوعیت «دوچرخه‌سواری زنان» ذیل کمپین مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» انتقاد کرده‌بود.شايان ذكر است كه فرزانه جلالى فعال حقوق زنان و فعال دانشجویی، يكى از ان فعالان سرشناس در شرق كوردستان بودە است، در بیشتر دستگیریهای زنان کورد در کرماشان، ابهاماتی وجود دارد
 و مشخص نیست کدام نهاد و به چه اتهامی این فعالان حوزه حقوق کردها و زنان را بازداشت می نمایند، اما باتوجە بە کارنامەی جمهوری اسلامی و رفتار و عملکرد نهادهای امنیتی رژیم این می توان دریافت کە این قبیل بازداشتها توسط نهادهای امنیتی وابسته به سپاه و بسیج انجام میگیرد...... باتشکر ئاسۆکرماشانی

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates