Pages

Ads 468x60px

5 Mar 2013

העולם של אתמול


העולם של אתמול

אין יותר טעם שלא לאומר דברים כהווייתם: ראש ממשלת טורקיה, טאפ ארדואן, נציגו של האסלאם הפשיסטי מבית המדרש של ״האחים המוסלמים״, הוא מופרע נפשית ומסוכן לעולם. הצהרתו בוינה, בכינוס מטעם 

האו״ם, לפיה ״איסלאמופוביה היא פשע נגד האנושות בדיוק כמו הציונות, האנטישמיות והפשיזם״ חייבת לגרור תגובה בינלאומית חריפה ומוחלטת. מן הראוי, שארדואן יוכנס לבידוד מוחלט ולא יוזמן שוב ושוב לפרוש בפני פורומים מכובדים את תפיסת עולמו החולנית. ומן הראוי, שישראל תפסיק לחלום על פיוס כלשהו עם טורקיה, כל עוד זו נמצאת תחת שליטתם של ארדואן וחבר המטורפים הסובב אותו.

ארדואן - שיצא בעבר להגנתו של נשיא סודן, המבוקש ע״י בית המשפט הבינלאומי בגין ביצוע פשעי מלחמה, השמדת פשעים אחרים נגד האנושות - מצהיר ללא הרף שדווקא ישראל אחראית לפשעים נגד האנושות. וכעת, מגדיר את הציונות כפשע נגד האנשות. לפי תפיסת עולמו החולנית של ארדואן, מוסלמים - בהיותם מוסלמים, לא יכולים כלל וכלל לעמוד מאחורי השמדות עם ופשעי מלחמה אחרים, גם אם עשו זאת. ישראלים וציונים, בהיותם יהודים, כן. רוצה לאומר: ארדואן אינו רק מטורף, הוא גם גזען.
במערכות המדינית והביטחונית בישראל קיימת נטייה ברורה להיענות בצורה כזו או אחרת לתביעותיה של טורקיה לסיום ״פרשת המרמרה״, כדי שניתן יהיה לשקם את היחסים בין שתי המדינות ולהחזירם בהדרגה לרמת הקרבה, שהייתה קיימת בעבר. אין ספק: טורקיה היא מדינה בעלת חשיבות מרכזית ואסטרטגית במזה״ת. אך, לא צריך גם להטיל ספק בכך, שכל עוד טורקיה נמצאת תחת הנהגתם של האיסלאמיסטים ארדואן ושר החוץ דאודטוגלו, אין סיכוי לנורמליזציה מחודשת ביחסים בין שתי המדינות.
אם ישראל תביע צער או התנצלות על אירועי ה״מרמרה״ ותסכים לשלם פיצויים כלשהם, יארגנו שליחיה של ממשלת טורקיה הנוכחית פרובוקציה ״חינוכית״ נוספת - דוגמת יוזמת שיגור המשט המיותר ההוא לעזה, כדי לכפות על ישראל ״התנהגות נאותה״ כראות עיניה של אנקרה. ממשלת טורקיה הנוכחית אינה מעוניינת ביחסים טובים עם ישראל, והיא אינה חולקת עימה אינטרסים משותפים כלשהם בזירה המזרח- תיכונית. נהפוך הוא: ממשלת טורקיה הנוכחית מעוניינת בעימות נמשך ומחריף עם ישראל, כדי לבנות מחדש את מעמדה כמעצמה מרכזית משפיעה בעולם המוסלמי.
המזה״ת החדש עומד על שלושה צירים: הציר המוסלמי-שיעי בהנהגת איראן, הציר הערבי-סוני בו מתנהל מאבק הנהגה בין סעודיה ומצרים והציר הטורקי-סוני. ברקע הפנזטיה על השגת אחדות כלל מוסלמית, מנהלים שלושת הצירים מגעי התקרבות והפגנות כוח הדדיות. המכנה המשותף לשלושתם: איבה מוחלטת לישראל, שאיפה להחלשתה ותקווה לראותה נעלמת מהמפה.
ישראל חייבת להשתחרר מהתרפקות על זכרונות העולם של אתמול. היחסים עם טורקיה לא ישובו לקדמותם בעתיד הנראה לעין - לבטח כל עוד עומדים בראשות ממשלתה אנשים החדורים בשנאת ישראל. כל התקפלות ישראלית מול דרישות טורקיות, תעלה את עוצמת המכה שאנקרה תנחית על ישראל בסיבוב הבא. ישראל צריכה לעמוד על שלה. ולחכות, שהטורקים יתעוררו - אולי - יום אחד מהכישוף המפוקפק שהטיל עליהם ארדואן.

elad back

No comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates